Stabilno finansiranje Vojvodine cilj je i republičke i pokrajinske Vlade i u tome ne bi trebalo da bude nedoumica u javnosti. Vlada Republike Srbije je Zakonom o budžetskom sistemu zagarantovala Vojvodini 6 milijardi dinara više nego što je omogućavao propis predhodne Vlade, te stoga nisu tačni navodi u medijima da će Vojvodina biti uskraćena za 9,6 milijardi dinara. Potpuna i istinita informacija je isključivo ova: osnovica za obračun budžeta AP Vojvodine, prema starom Zakonu o budžetskom sistemu, a koji je primenila vlada bivšeg premijera Mirka Cvetkovića, kada je usvojila budžet za 2012, uz podršku predsednika AP Vojvodina Bojana Pajtića, bila je 750 milijardi dinara. Osnovica za obračun budžeta Vojvodine, prema novom Zakonu koji je dosledno primenjen u Predlogu zakona o budžetu za 2013. je 837,2 milijarde dinara.
Stabilno finansiranje Vojvodine cilj je i republičke i pokrajinske Vlade i u tome ne bi trebalo da bude nedoumica u javnosti.
Vlada Republike Srbije je Zakonom o budžetskom sistemu zagarantovala Vojvodini 6 milijardi dinara više nego što je omogućavao propis predhodne Vlade, te stoga nisu tačni navodi u medijima da će Vojvodina biti uskraćena za 9,6 milijardi dinara.
Potpuna i istinita informacija je isključivo ova: osnovica za obračun budžeta AP Vojvodine, prema starom Zakonu o budžetskom sistemu, a koji je primenila vlada bivšeg premijera Mirka Cvetkovića, kada je usvojila budžet za 2012, uz podršku predsednika AP Vojvodina Bojana Pajtića, bila je 750 milijardi dinara. Osnovica za obračun budžeta Vojvodine, prema novom Zakonu koji je dosledno primenjen u Predlogu zakona o budžetu za 2013. je 837,2 milijarde dinara. Dakle, osnovica za obračun budžeta Vojvodine je sada znatno viša i povoljnija za Vojvodinu. Minimum od 7 posto za Vojvodinu, po Cvetkovićevom zakonu je bio 52,5 milijardi dinara, a po novom Zakonu o budžetskom sistemu je 58,6 milijardi dinara, dakle, 6 milijardi dinara više.
Ministarstvo finansija i privrede Vlade Republike Srbije iz navedenih razloga smatra teško objašnjivom promenu u odnosu pokrajinske vlade po pitanju Zakona o budžetskom sistemu, posebno u svetlu činjenice da se amandmani za budžet, a po ovom osnovu , nisu podnosili za vreme prethodne republičke vlade. S obzirom da se politika i praksa republičke vlasti u ovom pogledu nije promenila, nejasno je šta se i zašto dogodilo da bi čak i Skupština Vojvodine bila angažovana da amandmanima od nove vlade traži ono što nije traženo za vreme mandata Mirka Cvetkovića. Ministarstvo finansija i privrede stoga ističe da matematiku raspodele između Republike i Pokrajine nije svrsishodno koristiti za dnevno političke svrhe, koje toj temi ni po čemu ne pristaju.
Ministarstvo finansija i privrede smatra da nesuglasice oko načina finansiranja Vojvodine najbolje mogu biti rešene donošenjem Zakona o finansiranju pokrajine, što je ministar Dinkić predložio predsedniku Vlade Vojvodine Bojanu Pajtiću još pre više od mesec dana.
Vlada Republike Srbije formiraće radnu grupu za izradu Zakona o finansiranju Vojvodine, u koju će biti uključeni i predstavnici pokrajinske vlade, a na čijem čelu će biti ministar Mlađan Dinkić.